Fran et Jim
Fran Lejeune et
Jean-Michel Rolland
JEAN-MICHEL ROLLAND
Art Numérique - Digital Art

HOME

FRAN

JIM



FIRST PERSON SHOOTER


Vidéo de rhythm’n’split où l’artiste procède à une séance ratée d’auto-shooting. La frénésie dans la manipulation de l’appareil photographique, le manque d’intérêt visible du performer et les défigurations infligées aux autoportraits laissent une trace indélébile qui pourrait entacher de façon durable l’image publique du sujet.

Durée : 4mn43s - Fichier quicktime - 1920*1080

Diffusions :
o 04/2013 : Festival Internacional de la Imagen (Colombie)
o 04/2013 : Festival Multimatograf #9, Vologda (Russie)
o 04-07/2013 : Fonlad #09 (Portugal)
o 05/2013 : Ratma Film Festival (UK)
o 08/2013 : Open-Air FilmFest, Weiterstadt (Allemagne)
o 09/2013 : Naoussa International Film Festival, Naoussa (Grèce)
o 09/2013 : The Phillips Collection, Washington (USA)
o 09/2013 : Corcoran Gallery of Art, Washington (USA)
o 10/2013 : Museum of the Moving Image, New York (USA)
o 12/2013 : MADATAC 5, Madrid (Espagne)
o 01/2014 : Stuttgarter Filmwinter, Stuttgart (Allemagne)
o 02/2014 : 10th Berlin International Directors Lounge, Allemagne
o 03/2014 : Traverse Vidéo, Musée des Abattoirs, Toulouse (France)
o 03/2014 : Slingshot, Athens (USA)
o 04/2014 : BANG Festival, Barcelone (Espagne)
o 05/2014 : Art'ifice, Montgeron (France)
o 09/2014 : Sguardi Sonori, Musée Pietro Canonica de la Villa Borghese, Rome (Italie)
o 10/2014 : Contemporary Art Ruhr via Directors Lounge, Essen (Allemagne)
o 10/2014 : Sguardi Sonori, Mole Vanvitelliana, Ancona (Italie)
o 12/2014 : Sguardi Sonori, Musée Villa Croce, Gênes (Italie)
o 09/2015 : Façade Video Festival, Plovdiv (Bulgarie)
o 11/2015 : Instants Vidéo, Marseille (France)
o 04/2016 : FIAV, Casablanca (Maroc)
o 05/2016 : Athens Digital Arts Festival (Grèce)
o 09/2016 : Bideodromo, Bilbao (Espagne)
Rhythm’n’split video where the artist makes a failed self-shooting session. The frenzy in the handling of the camera, the visible lack of interest of the performer and disfigurements inflicted to the self-portraits leave an indelible stain which could permanently tarnish the public image of the subject.

Length : 4mn43s - Quicktime file - 1920*1080

Screenings :
o 04/2013 : Festival Internacional de la Imagen (Colombia)
o 04/2013 : Festival Multimatograf #9, Vologda (Russia)
o 04-07/2013 : Fonlad #09 (Portugal)
o 05/2013 : Ratma Film Festival (UK)
o 08/2013 : Open-Air FilmFest, Weiterstadt (Germany)
o 09/2013 : Naoussa International Film Festival, Naoussa (Greece)
o 09/2013 : The Phillips Collection, Washington (USA)
o 09/2013 : Corcoran Gallery of Art, Washington (USA)
o 10/2013 : Museum of the Moving Image, New York (USA)
o 12/2013 : MADATAC 5, Madrid (Spain)
o 01/2014 : Stuttgarter Filmwinter, Stuttgart (Germany)
o 02/2014 : 10th Berlin International Directors Lounge, Germany
o 03/2014 : Traverse Vidéo, Musée des Abattoirs, Toulouse (France)
o 03/2014 : Slingshot, Athens (USA)
o 04/2014 : BANG Festival, Barcelona (Spain)
o 05/2014 : Art'ifice, Montgeron (France)
o 09/2014 : Sguardi Sonori, Museum Pietro Canonica of Villa Borghese, Roma (Italy)
o 10/2014 : Contemporary Art Ruhr via Directors Lounge, Essen (Germany)
o 10/2014 : Sguardi Sonori, Mole Vanvitelliana, Ancona (Italy)
o 12/2014 : Sguardi Sonori, Museum Villa Croce, Genova (Italy)
o 09/2015 : Façade Video Festival, Plovdiv (Bulgaria)
o 11/2015 : Instants Vidéo, Marseilles (France)
o 04/2016 : FIAV, Casablanca (Morocco)
o 05/2016 : Athens Digital Arts Festival (Greece)
o 09/2016 : Bideodromo, Bilbao (Spain)